STOCKHOLM i mitt hjärta

2008-04-27 20:32:00

Nu tänkte jag berätta lite om min klassresa och även lägga in lite bilder så ni får se. :) Så var beredda på ett lååååångt inlägg.

Torsdag
Dagen började med att jag fick kliva upp 05.45 för att hinna duscha, göra mig iordning och packa det sista. Sedan kl. 07.20 skjutsade min mor mig in till hudik. Där på skolan stod redan bussen och väntade. När alla var samlade var det dags att åka. Alla var sjuuuukt taggade inför STOCKHOLM alltså, helt galet.
Påvägen dit så kollade vi på film och spelade maffia, sjukt kul.

När vi väl var framme på skeppsholmen, på chapman (?), la vi in våra grejer i ett rum och gick sedan och åt lunch.
Efter det drog vi på DN/Expressen - lite segt, men ändå kul faktiskt.

Och efter det gick vi på stan tills vi skulle gå på dramaten. Där gick vi runt runt och kollade på en massa olika grejer och vi gick även och käka middag på kungshallen, gött saru?! Jag köpte även puder, men det var det enda jag köpte på hela resan. Snåla som faen. oO

Efter det var det bara att gå mot dramaten, vi skulle nämligen kolla på "hamlet". Och ja, vad kan säga? Den sög så inåt helvete. Även att jag lyckades somna, för att det var så tråkigt. Vi satt och kolla på "hamlet" i 3timmar, gaaaanska ovärt.

Och efter att den var slut, var det dags att gå hem. Alla var helt slut efter denna dag. Vi gick och hämtade våra grejer och var påväg upp till vårat 17rum och så kommer vi på att "SHIT! Anna har ju nyckeln" och hon var på stan och yra. Så vi ringde henne och sa att hon måsta komma dit med nyckeln och medans satt vi i trappen/golvet och flumma på, i alla fall jag. :')
Efter att vi har packat upp i vårat rum, gick vi alla ut och satte oss vid en massa bänkar och röka vattenpipa - kallt, men myyyys. Men sen blev det så kallt, så vi gick in och gick och la oss.



Fredag
Alla hade ställt klockorna på 07.00-07.30 för att hinna duscha, göra sig iordning, packa ihop allt, städa och äta frukost och vara klara till 09.00.
Då var det dags att åka till naturhistoriska/cosmonova. På vägen dit var carl våran "guide" och blandade svenska och engelska, sjukt roligt var det! Haha! När vi väl var framme, fick vi stå och vänta ett tag för att det inte hade öppnat än. Fick sitta utanför och sola ett tag, skööönt. Vi har haft sån otrolig tur med vädret alltså!
Ja, för att sammanfatta Naturhistoriska/Cosmonova, så var det inte alls så tråkigt som jag trodde det skulle vara. Vi fick dock göra en frågesportsgrej, vilket sög. Men jag tyckte det var helt okej faktiskt!
Sen sa vi hejdå till Linnéa, för hon skulle åka till hamra, tänndalen, för att se sin bror åka sin sista tävling.
Efter naturhistoriska åkte vi till ett universitet och käkade där, det var huuuur gott som helst! mmmmums!
Efter det fick vi gå på stan och där träffa jag & cicci - tom & mumpiz. :) Vi gick tillsammans på stan och kika, och jag var hur sur som helst för att jag inte fick köpa nått. :c (bara för att jag håller på att spara pengar tills jag åker till turkiet, som ni vet). Men jag gick och köpte en klänning åt Linnéa, som hon hade lagt undan. Så nu får hon dyrka mig! ;> hähä! Sedan blev det glass-time! MMMMMUMS! Sen gick vi vidare på stan, älska stockholm! <3

Sedan var det dags att säga hejdå till stockholm! :c Cicci stanna kvar i sthlm, hon ska ju göra dreads - som jag tror kommer bli fett snyggt! Så det var lite tråkigt på bussen, utan både linnéa & cicci, men jag överlevde. På bussen hem spelade vi maffia (ofc?!). Vi blev helt beroende av det, ffs. Sjukt roligt kortspel :')
Vi stannade även till på donken och köpte lite mat, gött. Bara en massa svull, haha! (a)


hej hudiksvall!
När klockan var halv nio, kom vi till hudik. Då kom gurk och hämtade upp mig på busstation och sedan drog vi vidare hem till jonas. Där kollade vi bara på en film. Hostel 2, vafan är det för film egentligen? Psykofilm, helt sjukt.... oO
Sen efter att både jag och Gurk hade slocknat typ 2ggr var, bestämde vi oss vid typ kl. 01.00 att det var dags att åka hem. Så Gurk var snäll och skjutsade hem mig, tacktack! :)

Men när jag kom hem så blev jag pigg istället och det var sjuuuuuukt jobbigt. Hade ingenting att göra heller, alla låg och sov. Så fuckin' irriterande. Lyckades inte somna förrän klockan var fyra, halv fem. :/ menmen, that's life.




På bussen påväg dit:


Stockholm på torsdagen:


Stockholm på fredagen:



Påväg hem:







SAMMANFATTNING:
Tack, för en otroligt lyckad stockholms-resa
MK06 är bara såååå bäst!

Även tack till Gurk & Jonas för en rolig kväll. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0