sommarstugan

2008-08-12 01:48:11

Hejsan hoppsan!

Nu är jag hemma igen. Jag åkte ju som sagt till sommarstugan i Stöde igår förmiddag och jag kom hem bara för någon timme sedan. Det var skönt att få vara borta ett tag och slippa tänka på allt. Men nu så tänkte jag bara uppdatera er lite snabbt om vad jag har gjort igår & idag.

Påvägen dit
På vägen dit till sommarstugan så lyssnade jag på min mp3 hela vägen, som vanligt. Men så fick jag ett sms av Thomas: "Haha! Present till dig fixad. Tihi :D" och jag blev sjuuuuukt nyfiken!
Jag hatar verkligen när folk säger sådär, för jag måste veta direkt. Jag älskar överraskningar, men då vill jag inte veta av dom i förväg, om ni förstår hur jag menar? Även att ingenvet vad den pojken kan hitta på för tok. Jaja, jag får väl se på lördag då. ^^

Sommarstugan

Stöde

Sen när vi äntligen kom fram till Stöde så blev det fika direkt. Även att Anita & Evert firade mig då, för att de kan tyvärr inte komma hit när jag fyller år. Så det blev tårta och presenter. Jag fick pengar och lite annat smått och gott. :) Jag älskar verkligen att få presenter! :D

Presenter och smultron/jordgubbstårta

Efter fikat blev det tv kollande fram till maten. Och efter maten blev det (självklart!) poker. En tradition när man är i sommarstugan, ffs. Haha! :D Det gick dock inte bra för mig, så jag gav upp efter ett tag och la mig i soffan och kolla på tv istället. ^^ Jag kollade på "hemsökta hus" - har ni sett det någon gång? Ja, ni hör ju vad det handlar om som sagt. Och när jag låg och kolla på det och var skiträdd, berättade Evert en grej för mig, som fick mig att rysa i hela kroppen.  Usch!

Evert

När mamma fyllde 40 hade hon fest och sen så sov Anita & Evert över här. Och när Evert hade vaknat mitt i natten för att gå på toa eller nått, så mötte han någon i hallen. Han trodde ju ingen var vaken eh, så han bara gick på och sen såg han henne och höll nästan på att gå in i henne. Och han bad så mycket om ursäkt och fortsatte gå, sedan när han kollade bakom sig var hon borta.
Sedan nästa morgon berättade han att han hade frågat oss (vilket jag inte kommer ihåg) om vi hade varit nere på toa eller nått, vilket ingen av oss hade. Sedan beskrev han personen, blond och ljusa kläder (ingen av oss eller som sov hos oss var blond).
Och det sjuka är att den beskrivningen stämmer in på den personen (spöket) som går omkring här runt huset, och som vi hör steg av på altan.
Så sjukt läskigt! Att han mötte henne i hallen, liksom.


Och ja, efter det så skulle vi gå och lägga oss. KUUUUUL! Jag låg vaken ett bra tag, men lyckades tillslut somna.



Idag
Idag vaknade jag av att mamma kom in och yrade. Hon berättade att Evert & Pappa skulle åka iväg till Birsta en sväng och undrade om jag & Bea ville henka. Självklart! Så vi fyra åkte iväg på en lite roadtrip.

Jag & Bea

Där på Birsta City köpte jag en svart skinnjacka! Inte den jag hade tänkt köpa från början, för den fanns tyvärr inte i affären än. Men så såg jag denhär och blev helt såld. Vad tycker ni?

Min nya svarta skinnjacka

Sedan fiade vi innan vi skulle åka tillbaks. När vi kom tillbaka till sommarstugan, var det redan mat på G. Och jag var snäll och hjälpte till.

Jag & mami

Sedan blev det gooood mat, mmmmums!

Grillat med potatisklyftor, beasås & grönsaker

Och efter middagen så sov jag en sväng, var ju så sjukt trött. Sedan väcktes jag av att vi skulle åka hem.

11 mil till sommarstugan
10 mil till Birsta City fram och tillbaks
11 mil hem
32 mil sammanlagt.

När vi kom hem, så kom Johanna & Sebbe upp en sväng och hälsade på, trevligt trevligt! Sedan kom även min kära kusinvitamin Linda från ingenstans. Hon hade liftat hela dagen, bara för att komma hit. Sedan åkte vi en (lååång) sväng till Bergsjö och jag & Linda sjöng Fronda & Timbuktu låtar hela vägen. Fett kul vare! :D och efter vi hade skjutsat hem Linda igen, så åkte vi hem. :)

Nu sitter jag här och längtar så fruktansvärt tills på Lördag, då smäller det! :D
Först blire förkrök hos Chrille och sen blire utgång kl. 00.00! Det kommer bli bäst.
Nej, nu är det läggdags, gott folk. Uppdaterar er imorgon! :*




everything
I do, reminds me of you...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0