Gatufesten

2008-07-06 19:02:12

FREDAG
Fredagen började med att jag vaknade runt elva tiden och gick ut och stekte med sis. Efter det var det bara att hoppa in i duschen, göra sig iordning och packa inför helgen.
När klockan var runt halv åtta någonting, så åkte jag till Ida. Efter det åkte vi vidare till Gnarp och hämta upp Desse och sedan bar det väg mot Sundsvall.

När vi kom till Mattias lägenhet, var det inte direkt städat. Så det var nog det första vi började göra = att städa - fast inte jag dock. Jag kände mig jättedum när jag lämnade dem, för att möta Emma, men jag skulle in på gatufesten och det skulle inte dom, så... Menmen, som sagt. Jag träffade Emma, Sara & Lodis utanför och vi gick in tillsammans. Väl där inne hade jag fett kul, en riktig kungkväll - om man bortser från det riktigt dåliga som hände i slutet av kvällen. Jag tänker inte gå in mer på det, utan jag tänker bara säga: Världen är full av idioter!

När jag kom hem till lägenheten runt 3-4 (?) tiden, låg Ida, Desse & Anton och kolla på tv. Sen började vi alla skratta åt mig, för att min hals hade blivit värre. Jag prata så sjukt roligt & fult, jag lät verkligen som en kråka - seriously! Jag låter väldigt roligt nu också, haha.



LÖRDAG
Jag, Ida & Desse vaknade runt tolv tiden ungefär och vi la oss och kollade på tv direkt. Efter ett tag kom Adus & Erik (<3) också, trevligt trevligt. Adus slocknade i soffan, medan resten kollade på tv och yra runt.
Efter att alla hade ätit, duschat och gjort sig i ordning, var det dags igen - PARTY! Lite senare kom även Anders och joina oss. Sedan drog vi ner en sväng och kollade på lite artister, men efter en stund så gick vi upp till lägenheten och körde ölspelet (eller någonting liknande i alla fall) och kul som fan vare! "åke åker bil, möppmöpp!" Och jag var typ sämst på det, fick straffklunkar hela tiden. :c

Efter ett litet tag gick vi ner till gatufesten igen och fortsatte kolla på en massa artister. Synd dock att det skulle bli en massa skit under den kvällen också. Jag hoppas verkligen att det löser sig för alla! :*
Vid två tiden kom mami & papi och hämtade mig, Erik, Bea & Karro. Och när vi kom hem blev det såklart fika (som är = tradition i min familj, efter fest). Sedan slocknade jag & Erik ganska snabbt, i alla fall Erik. :P



SÖNDAG
Det var ganska tungt att kliva upp imorse, kan jag ju säga. Min hals var typ förstörd och jag var trött som ett as. Blev avundsjuk på Erik som låg kvar där i sängen och sov, medans jag måsta kliva upp och göra mig iordning. Men det gjorde ingenting, för han var så söt när han låg där så. :)

Men jag åkte i alla fall iväg och jobba vid elva och jobbade fram till fyra. Det gick väldigt bra att jobba idag ändå, fastän min hals är helt mongo. (y) Tjänat lite cash idag också, det kan behövas. Har 23 kr kvar på kortet efter denhär helgen, vilket är inte bra.

Nu ska jag lägga mig och sova, blev inte så mycket sömn inatt, pga min jäkla hosta. :/ Wellwell, uppdaterar er senare! Och då får ni se bilder från helgen också. :) Tack för en kung helg! :*


xoxo
/ B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0