bara 8 skoldagar kvar!

2008-05-30 22:18:24

ETT STORT TACK till min lillasyrra - som hjälpte mig igår med min bokrecension. Jag hade tamejfan inte blivit klar, om du inte hade hjälpt mig. "Vad hade jag gjort utan dig?" ;) (haha!)  you're the best. <3

På svenskan idag fick vi pyssla lite med vårat samhällskunskapsprojekt - vilket jag tycker är totalt värdelöst! Det går ut på att vi ska komma på idéer om hur man kan göra Hudiksvall bättre. Vi dela in oss i grupper och efter det fick vi välja ett ställe i Hudik som vi skulle göra om, eller vad man ska säga. Vi valde "fridens kulle". Ni häromkring vet ju vart det ligger, men för er som inte vet så ligger det väldigt centralt och nära till allt, MEN det är ett ålderdomshem. Våran grupp har tänk skicka ut gamilingarna och göra ett ungdomsboende där. Efter det så ska vi göra en liten modell utav det hela, som är = att vi ska klippa och klistra dit lite pappershus och pappersträd på ett pappersark.
 + att vi ska försöka vara så seriös som möjligt, men det är ju så sjukt värdelöst så jag fattar inte ens varför vi ska behöva göra det överhuvudtaget och varför jag ens lägger ner tid på det? Liksom, vad kommer jag ha för nytta av det sen i livet då? Jo, just det! INGENTING! -.-

Ge mig sommarlov nu, tack?! Är så fruktansvärt skolless nu, så usch... Men jag har bara 8 skoldagar kvar, så det är inte direkt långt kvar nu alltså! Sommaren -o8 ska bli den bästa sommaren ever!

Back to school.... efter det meningslösa pysslandet, åkte klassen till museet för att kolla Anne Frank utställningen - riktigt intressant faktiskt.
Efter det var det bara att åka tillbaks till skolan och ha bokredovisning & ledarskapsprov. Bokredovisningen gick väl sådär, men ledarskapsprovet gick hyfsat bra faktiskt eller jag hoppas på det i alla fall. :)

Det blev en hemmakväll för mig ikväll, med familjen. Det var längesen sist, måste jag säga. Och det känns som att jag behövde denhär kvällen för att bara ta det lugnt och vila upp mig inför imorgon. Imorgon är det ju Bergsjöcrousing - tradition att åka dit ju! + Att det kommer vara jättebra väder, som är = KANON! Jag längtar så fruktansvärt mycket. Bilarna, festandet och en massa folk. Det gillas!
Men det kommer att kännas annorlunda den här gången, eftersom inte Linnéa & Adus kommer vara där. Dom åkte till Ayia Napa idag. Assholes! ;) Jag ville också följa med! :( Men jag ska väl inte klaga, kom ju hem från Turkiet för mindre än två veckor sedan. Men ni får ha det bäst där borta, bitches! I miss you already! <3

Nej, nu tänkte jag lägga mig och kolla på en film eller nått. Uppdaterar er senare (om jag inte har hunnit somna, vill säga) eller imorgon.



xoxo
/ B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0