ljusparty

2008-11-27 23:59:20

Ikväll var mamma värdinna för ett ljusparty här hemma hos oss och det var mycket trevligt. Vi satt alla inne i vardagsrummet, med hela vardagsrumsbordet fullt med levande ljus, och lyssnade på Jenny (hon som höll i det hela, eller vad man ska säga). Hon berättade om alla ljus och erbjudanden, osv. Efter det fick vi lukta på olika doftljus.


För er som inte har varit på något ljusparty förut, så är det små burkar som man skruvar upp och så får man lukta i dom. Den äckligaste lukten av dom alla var "kanderat päron". Det går inte ens att beskriva hur vidrig den var, blä. En rolig grej, när jag ändå sitter och pratar om dedär vidriga doftljuset. Jag lurade sis & mamma och sa "Den här, ååh, den här luktar verkligen gott!" och tryckte typ upp den i ansiktet på dem. Deras miner alltså, haha! Det kan ha varit det roligaste som hände på hela kvällen.

Jag köpte i alla fall några ljus, eller ja... mamma köpte dem åt mig, eftersom jag är pank. Jag har en ny favorit just nu: "Kanel och Lagerbär", man fick en riktig julkänsla av att lukta på den.
Även att när vi satt där inne i vardagsrummet, alla brudar, så kom pappa och tjuvkikade lite då och då. Han ville också vara med och lukta på alla doftljus, men han ville bara inte erkänna det, utan han satt och spelade poker istället och försökte spela "cool". Det slutade ändå med att han gick ner och var med, efter att alla hade åkt typ. Haha, he's such a dork.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0