a beautiful disaster

2008-10-06 16:05:54


Outfit for today:
Jeans, vitt linne, vit tröja över, tennisskor, min nya jacka (från Hollywood) och min nya mössa (från Indiska).

Jag hade ju som sagt a bad-hair-day idag, så jag bara drog på mig en mössa imorse. Men det slutade med att jag satte upp håret i en toffs mitt på huvet istället, whatever liksom.

På skolan så hade vi först samhällskunskap, då vi hade genomgång (som är = boooring!!!). Och det visade sig att det han gick igenom ska vi ha prov på, på torsdag - inte kul.
Efter samhällskunskapen hade vi naturkunskap och då fick vi instuderingsfrågor som vi gå igenom nästa torsdag, och det ska väl gå.
Efter naturkunskapen hade vi klassråd lite snabbt, angående fredagen. Det kan jag dock inte berätta om, än.
Och efter det gick jag, Anna och Carro till en datasal och gjorde klart engelskan (som vi ska ha redovisning på imorgon, suck...). Börjar bli riktigt nervös nu.

Alltså jag har sjukt mycket att göra i skolan, fram till lovet.
Detta är läxorna jag vet hittills:

* Engelska - BBC redovisning + Essay
* Projektarbete
* Psykologi - prov i behov & försvar
* Mediakunskap - lagar
* Naturkunskap - instuderingsfrågor
* Samhällskunskap - prov i statsskick
* Text B - repotaget + läxa (= läsa en massa artiklar, läsa två kapitel ur boken "berättande journalistik" och lämna in en bra eller dålig artikel)


Så ikväll och resten av veckan är det plugg som gäller, tamittliv...


Alltså jag vill klippa mig och färga håret NU. Jag lova ju er att lägga upp några exempel som jag funderar på till min "nya" frisyr. Just nu har jag ingen frisyr alls, antingen har jag det utsläppt hejvilt eller uppsatt i en toffs mitt på huvvet. Men om min frisyr ska lika någon av de tre nedanför, så säger jag nog att jag har lika frisyr som hon i mitten. Det var i alla fall så jag klippte mig senast och det var ett tag sen. Så klippning och färgning ska det bli, och det kan ju knappast bli värre än vad jag har nu, om jag säger så. Såå... hur tycker ni att jag ska klippa mig?



1. hellugg?
2. uppklippt med snelugg?
3. eller göra en total makeover och permanenta det lockigt?





Kommentarer
Postat av: LillKillen

INTE LUGG FÖR FAN!

jag tycker du ska permanenta ;)

go girl

2008-10-06 @ 16:40:43
Postat av: :)

den i mitten var riktigt snygg, kör på den tycker jag :D

2008-10-07 @ 10:34:25
Postat av: Cicilia

Hellugg :)

2008-10-07 @ 15:19:42
URL: http://ciciliaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0