i fake a smile for you

2009-02-21 12:20:50

Godmorgon allihopa! Sovit gott inatt? Det har i alla fall jag gjort. Klockan är tolv nu och jag sitter här nyvaken. Det är så skönt med helg, då man inte behöver ha något alarm ställt, utan man kan sova hur länge man vill. Och tänk nästa fredag får vi sportlov, det gillas!

Dagens planer är att plugga. Det låter inte så kul direkt, men det måste göras. Jag har bestämt mig för att hinna ikapp allt skolarbete jag har segat efter med, alltså 5 uppgifter och det ska jag tamejfan klara av! Jag längtar verkligen tills jag ligger i fas med allt skolarbete. Det är mitt mål med idag.

Man säger ju alltid innan man börjar skolan att man ska göra läxorna så fort man får dom, så att man inte ligger efter? Men på ett eller annat vis så blir det ju aldrig så. Man tänker "Nä, men jag kan göra den imorgon istället" och så degar man hela dagen. Vilket resulterar att man skjuter fram allting och tillslut så har man hur mycket som helst att göra. Ni känner förmodligen igen er?
Jag minns när jag slutade tvåan, då jag hade ungefär 11 saker att göra under de sista två-tre veckorna. Det var lite stressigt, om jag säger så. Och efter det lovade jag mig själv att jag aldrig skulle sätta mig i den positionen igen. Well, det sket ju sig. Så idag ska jag verkligen ta tag i detta och jobba järnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0