första skoldagen

2009-01-14 15:54:54

Min outfit for today:
Over-size tröja @ Hollywood
Halsduk @ mamma har stickat den
Leggings @ Twilfit
Boots @ Skokompaniet

Idag var det min första skoldag efter jullovet och denhär dagen har verkligen inte varit bra. Först hade vi naturkunskap och då gick vi bara igenom en massa saker, som är = booring. Efter det i väntan på lunchen så satt vi mediabrudar och snackade, men alla förutom jag, silje & cicci (stackarn, som försov sig) pratade om fjällen. Några av brudarna ska nämligen åka till fjällen på student skiweek i Vemdalen nu på lördag och kommer inte hem förrän på torsdag. Roligt för dom, men inte så roligt för mig eftersom jag inte ska dit. Det var faktiskt lite roligt att sitta och lyssna på också till och från (haha!).

Efter lunchen hade vi text och anledningen till varför jag åkte till skolan var för att vi skulle ha "läxförhör" idag, eller en så kallad diskussion och om man inte är med på dom, så får man göra en skrivning istället - vilket jag vägrar. Så jag åkte till skolan, fastän jag fortfarande inte var frisk. Men tror ni att jag fick göra dedär läxförhöret? Nej. Istället fick vi sitta och analysera tre artiklar (skriftligt, inte muntligt), som skulle vara klara den lektionen.
Jag åkte egentligen bara till skolan för att få göra den där diskussionen och sen åka hem, men jag bestämde mig ändå för att stanna kvar. Fastän jag egentligen inte hade någon ork, så gjorde jag mitt bästa i alla fall. Jag hann bara göra en riktigt klar, de andra två fick jag verkligen kämpa med. Det var riktigt svåra uppgifter.
I slutet av lektionen kände jag att det var helt omöjligt för att jag skulle bli klar med alla tre innan lektionen var slut, så jag gick till läraren och sa som det var. Jag tycker faktiskt att lärare borde ha lite överseende och förståelse, med tanke på att man är dunderförkyld, vilket Kjell hade och sa "okej" och att jag skulle lämna in dom så fort som möjligt.

Vid två åkte jag hem och påvägen hem lyckades jag såklart göra illa foten, så halva vägen hem så haltade jag. Det har verkligen inte varit min dag idag, usch. Det enda bra'a idag var att jag fick träffa mina älsklingar; Linnéa, Emma & Cicci (♥) dock så fick jag inte träffa Jenkan och Stina, så dom saknar jag fortfarande.

Min förkylning har verkligen inte blivit bättre och jag känner mig hängigare än tidigare, så nu tänkte jag kura mig ner i sängen och sova en stund, i hopp om att bli bättre i min förkylning. För ikväll så måste jag verkligen plugga. Usch, jag hatar verkligen skolan just nu. Ge mig studenten och det NU! Wellwell, jag uppdaterar er kanske någonting senare.


jag är riktigt rädd för dig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hörde att du var på skolan, synd att vi inte sågs, i miss you girl :)

2009-01-14 @ 21:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0