en förstörd studiedag? JA!

2009-01-28 23:05:05

När alarmet stod på kl. 8 imorse var det verkligen pest och pina att kliva upp, speciellt när man kunde ha varit ledig hela dagen och klivit upp runt klockan tolv ungefär. Efter mycket om och men, lyckades jag ta mig upp ur sängen och göra mig i ordning, för att sedan åka 9.20 bussen in till stan med Cicci.
När vi kom in till stan och upptäckte att det inte fanns någonting att göra där, åkte vi hem till Ciccis pappa. Där käkade vi mat och pladdrade på, för att dryga ut tiden. Efter det åkte vi in till stan igen (alltså vi åkte buss för tredje gången) och det roliga var att varje gång vi åkte buss, var det samma busschafför och han påpekade det också "haha, ni igen?" typ. (haha!)

När vi väl kom till stan gick vi runt och kikade lite, eftersom det var rea på ginatricot. Jag hittade jättemycket fina kläder. En jättefin svart polotröja, både blåa och gråa jeans-leggings och dessa gråa chinos (de ser gröna ut på bilden, men de är gråa). Vad tycker ni? Jag längtar till sommaren, då man kan köpa en massa nya sommaroutfits till bl.a. Bulgarien.


Efter vårat fönstershoppande gick vi på det "viktiga" mötet på kommunen kl. 11.30 och var där i två timmar. Det kan seriöst ha varit det tråkigaste jag har gjort på länge. Jag höll på att somna när kvinnan, som tog emot oss, pratade om våran kommunfullmäktige osv. En förstörd studiedag? JA!
Efter mötet åkte jag hem och jag har inte varit så lycklig av att komma hem till min säng, som jag var idag. Efter några timmars sömn var det dags för mat och under middagen satt vi och pratade om jobb för mig efter studenten. Det blir kanske ett eget företag, men det kommer jag att gå in mer på när jag vet mer.

Imorgon är det torsdag och det är den jobbigaste skoldagen på hela veckan. Vi har samhällskunskap, svenska, naturkunskap och religion på en och samma dag. Ganska frustrerande faktiskt, så för att jag ska kunna orka med morgondagen är det läggdags som gäller för mig nu. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0