Sammanfattning av 2008

2009-01-05 00:02:12

Nu tänkte jag göra lite som alla andra och göra en egen sammanfattning av 2008.

Början på år 2008 var helt underbart, jag trodde jag inte kunde må bättre
än som jag gjorde då. Detta är en bild på mig och E, från nyår 07-08

JANUARI

Vi hade en liten överraskningsfest för Amanda, som fyllde 18.
Hon blev riktigt förvånad när vi stod där allihopa i hennes kök, verkligen "SURPRISE!"


Efter det var det dags för min Farmors begravning.
En väldigt jobbig tid för mig och min familj.
Vila i frid. ♥


Sen var det dags för Glysis-cup och där var jag
med om det läskigaste jag har varit med om.


FEBRUARI

Det var dags för våran första klassfest.
En riktigt rolig kväll, måste verkligen göras om!


MARS

Det var fest i Hassela och detta var deras motto, haha! En riktigt rolig kväll!


Jag och mitt "band" fick för oss att åka och repa,
eftersom det var sålänge sen sist.
Vilket var riktigt roligt. Jag saknar de tiderna med er, "OLA!"


Jag började umgås mer med min vän Stina (♥)
Jag kommer aldrig glömma den kvällen med pappersrullen
och gubben i lägenheten ovanför med basebollträt.


Jag började kolla på serien Gossip Girl och fastnade totalt för den, xoxo.


Adus, Andrén och Nisses 20års fest
Jag, Linnéa och Cicci gjorde inbjudningskorten och
skrev allt förutom platsen festen skulle vara på, haha!
En riktigt rolig kväll, förutom att min kväll slutade ganska tidigt, om man säger så.


Jag skapade min blogg för ganska längesedan,
men började skriva mer och mer i den från och med Mars -08


Stina frågade mig om jag ville följa med henne till Turkiet,
vilket även bestämdes att jag skulle göra det.


APRIL

Jag fixade sommarjobb i sista sekunden, på Gnarpsbades Golfklubb,
i deras "Halv-tio"-kiosk. Riktigt roligt faktiskt.


Jag åkte på klassresa till Stockholm.
DN, shopping, dramaten, skeppsholmen, naturhistoriska, shopping.
En riktigt rolig klassresa!


MAJ

Jag hittade min älsklingstelefon (iPhone) och sa till mig själv att:
"Den SKA jag bara ha!"


Jag åkte till Turkiet ,10-18 maj, vilken upplevelse! Det var en resa jag sent kommer glömma.
"What happens in Turkey, stays in Turkey"
Ett sjukhusbesök, Turkiskt bad, James Dean och Skummparty (helt galet!)
Shopping, båt tur, Strandbesök, Bamses restaurang (dålig mat = 6 spyor)
Minst 20 ciggpaket, Dansande på bardiskar, Bläckfisk-ätande
En juckande dans mot en blomma/palm liknande sak, 2 födelsedagar
Ballemys (balkongmys), Dansande på gatan, Turkdansen (aka "runka-låten")


När jag kom tillbaka till Sverige igen, kom även min syster
hem från Spanien, lagomt till hennes födelsedag.


Efter hennes födelsedag åkte jag in till stan,
för att gå med mina brudar på en gymnasie-fest med temat "Beach-party".


JUNI

Min syster slutade 9:an och jag hjälpte henne att göra
sig i ordning för hennes bal, senare på kvällen.


Efter det var det dags för min egna skolavslutning,
som firades i borgarparken med en massa folk
(eftersom jag inte hade fyllt 18 än och inte kom in på krogen).


Men först på dagen så firade vi att min kära kusin Micke
hade tagit studenten, vilket jag också längtar till just nu.
Jag tar studenten om ett halvår, YES!


Jag, sis och hennes kompis Karro gick på bio för att se
Sex and the City- filmen, vilket är en av de bästa filmerna jag har sett.


JULI

Det var dags på Gatu-festen. Jag hade tänkt gå bara en dag,
men det slutade med att jag gick två i alla fall. Två riktigt roliga kvällar,
som slutade med besök av farbror blå varje kväll.


Jag, inte kanske i mina nyktraste och bästa dagar, på hudikcrousing i Hudiksvall.
Detta kan ha varit den värsta kvällen i hela mitt liv...


Den kvällen skadade jag bl.a. min fot,
så jag inte kunde gå riktigt på den på två veckor...


Jag gick på bio igen, men denna gång med Svensken, André och Sören.
Riktigt bra film, måste jag säga. Efter det åkte vi hem till Svensken och sov,
eftersom ingen av oss kunde ta oss hem, eftersom det var så sent bion slutade.
Dagen efter gick vi och käkade i Delsbo och grabbarna badade, riktigt roligt faktiskt.


Jag var på Hudikkalaset och det kan ha varit en av
de roligaste kvällarna jag har varit med om.


AUGUSTI

Jag åkte på Nordanstigskalaset, och det kan istället ha
varit en av de värsta kvällarna jag har varit med om.


Mina vänner betydde väldigt mycket under denna månad.


Dom fick mig på bra humör


Det shoppades väldigt mycket under denna månad, eftersom jag fick min lön då.


Jag åkte på Cityfesten med Linnéa (♥) och det var helt insane!


Jag var i sommarstugan med familjen en helg.


Jag köpte min svarta skinnjacka, som jag bara älskar!


Jag var väldigt nöjd över min solbränna, eftersom jag har väldigt svårt att bli brun.


Min och Chrilles födelsedags-förfest innan vi alla skulle dra på krogen.
En heeeeelt galen kväll!


Jag fyllde äntligen 18 år och jag låg bakis hela dagen i fåtöljen, i alla fall nästan.
Och jag fick äntligen min kära iPhone, i födelsedagspresent av mami och papi (♥)


Jag var på teater i Mellanfjärden. Teatern hette " Man är bara ung, två gånger"
och i den var bl.a. Johan Wahlström och Figge Norling med i. Riktigt rolig teater.
Fick biljetten gratis av jobbet + en fin middag på Sjömärket.
Efter det åkte jag in på krogen.


Efter det började jag skolan igen, sista året (finally!)
och jag älskade mitt schema.


SEPTEMBER

Det blev många utgångar denna måndag. Bl.a. Enmans kapell.


Sen fyllde Sunkan 18år (äntligen), vi hade en liten födelsedagsfest/förfest
hemma hos henne, innan vi gick vidare på Stadt för att se Snook.


OKTOBER

Det blev även många utgångar denna månad.
Även Stina fyllde 18år denna månad (finally) så det måsta ju firas.


NOVEMBER

Även några utgångar här med och Jenkan (♥) hakade alltid på, haha! :D


Även mycket student-fixande blev det. Jag fixande äntligen studentmössan
och jag bokade även studentresan (Bulgarien - Sunny Beach - Continental 3-4)
JAG LÄNGTAR TILL STUDENTEN!


DECEMBER

Vi fick äntligen våran skolkatalog (i färg) och detta är världens bästa klass, MK06


Mina brudar (♥)


Våran traditionella Media-dag hade vi som vanligt dagen innan jullovet.
Riktigt rolig dag.


The ladies in red. Här var det dags för utgång.


Jag, sis och Stina bestämde oss för att åka lite bob och pulka en kväll.
Riktigt roligt och en riktigt rolig och ful bild på mig, haha!


Sen var det helt plötsligt julafton (tiden gick så fort) och detta är mina julklappar.


25 december var det ett år sedan min farmor dog. (♥) Vila i frid.


Juldagen = utgång. En mycket rolig, men överskattad kväll enligt mig.


Nyår firades lite överallt, i stan.
Först var vi hos Stina, sedan gick vi vidare till Thomas på förkrök, sedan åkte
vi vidare till Idenor på fest. När klockan började närma sig tolv bestämde jag
och ett gäng för att åka in till stan igen. Där gick vi på Åhlénsparkeringen och
firade att det nya året hade börjat med en sjujäkla massa folk och sen gick
vi vidare till Stadt. En rolig kväll, förutom att jag saknade min E.
Det var första gången på flera år, som vi inte firade nyår tillsammans,
så det var lite tråkigt. Men jag lyckades ha väldigt roligt ändå,
tack vare mina kära vänner. (♥)




Kommentarer
Postat av: emma

pusspådäg<3

2009-01-05 @ 14:40:54
URL: http://emmasjolin.blogg.se/
Postat av: Jannina

Baby, i miss you <3

2009-01-12 @ 22:18:57
URL: http://janninacarolina.blogg.se/
Postat av: SVAR

<3

2009-01-12 @ 23:59:55
URL: http://benta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0