stick i fingret

2009-01-21 11:03:15

Jag sov bara tre timmar inatt, vilket märktes på mig när jag klev upp imorse. Jag var som en levande zombie. Men jag får skylla mig själv, när jag sov 4 timmar igår när jag kom hem från skolan, så det var bara att peta i sig lite frukost, göra sig i ordning och åka in till stan med mamma.
Jag och mamma gjorde en deal, att om jag hjälpte henne på jobbet innan jag började skolan, så kunde hon skjutsa hem mig sen. Jag hade nämligen bara en lektion idag, som började kl. 9 och sluta kl. 10, och den första och enda lektionen var Naturkunskap.

Idag skulle vi nämligen ta stick i fingret, för att kolla vilken blodgrupp vi var. Innan var jag inte så speciellt nervös, men sen när läraren började berätta att vi antingen skulle få ta det på oss själva eller låta någon klasskompis göra det (det vägrade jag, för både jag och cicci skakade som fan). Jag vet, ett stick i fingret är ju ingenting, men ibland får jag panik vid sån't där. Jag gör en för stor grej utav det hela, helt enkelt. Det slutade i alla fall med att läraren fick göra det på mig och precis när han skulle sticka så skrek jag "NEJ NEJ NEJ!" och ryckte bort fingret. Han försökte lugna ner mig och sa till mig att andas djupa andetag, men jag flåsade som om jag skulle föda barn typ. Haha, ni kanske kan föreställa er?

Skillnaden mellan min och Ciccis, helt insane.

Men tillslut så lyckades han sticka mig i fingret och det var då jag insåg att det var ju ingenting. Men sen när jag skulle trycka ut blodet, var det helt omöjligt. Fastän alla i klassen hade stått och slängt med armen runt-runt för att få igång blodcirkulationen, fick jag bara ut två ynga droppar. Vi skulle få ut tre egentligen, för att se om vi var + eller -, men fail. Jag antar att jag får ta reda på det någon annan gång istället.
Det kändes verkligen onödigt att åka till skolan bara för dedär, men jag slapp få frånvaro i alla fall. Men jag har redan så det räcker, så jag ville inte riskera att få ännu mer (jag känner mig så duktig, haha). Nu ska jag fortsätta kolla på Top Model 11 och 90210, ciao! :*

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag är också skiträdd för sånt där! När någon tar en spruta måste jag kolla bort. Konstigt nog går jag OP så jag måste väl antagligen lära mig. Tur att det finns terapeuter som är utbildade för att få bort sprutskräcken från folk, haha! =)

2009-01-21 @ 16:15:17
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: SVAR

jasså :/ ja, det är fan hemskt ibland. Jaha, på så sätt. ^^ Ja, då är det nog bäst att du lär dig, men det tror jag du kommer fixa. :)

2009-01-21 @ 21:25:09
URL: http://benta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0