En ny kurs

2009-03-10 11:24:13

Dedär med att kliva upp tidigt funkar inte för mig, så är det bara! Jag har haft världens värsta natt. Först kunde jag knappt somna (jag lyckades somna kl. 2.00), sen vaknade jag jag kl. 3, 4, 5 och sen kl. 6.00 klev jag upp.

Den första och enda lektionen jag hade idag var Text C, en ny kurs som började idag. Den kursen går ut på att vi ska göra en egen tidning; skriva artiklar, fota bilder, redigera etc.
Jag tycker sån't där är jättekul, men grejen är att det är en 100p kurs och vi har så lite tid på oss. Jag menar, det är ca. 3 månader kvar tills jag tar studenten och tänk hur mycket annat, föruom texten, som jag måste hinna med innan dess? Det är helt insane! Men det är bra'a är att när vi har kommit igång med denhär kursen, kan jag i stort sett vara ledig varje tisdag och fredag, eftersom jag bara har text c lektioner dom dagarna. Eller ledig och ledig, jag kan vara hemma och jobba, eftersom kursen går ut på att vi kommer att få jobba självständigt och visa vad vi kan. Det kommer bli riktigt kul.
Dagens lektion var att vi satt och pratade med vår lärare om vad vi skulle skriva om och sen fick vi sluta typ. Så nu sitter jag här hemma inkurad i täcket och fryser häcken av mig. Det är svinkallt ute! Vart försvann våren? Nä, nu ska jag sova en stund eftersom jag fick så lite sömn inatt, sen blir det plugg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0