saturday night

2009-03-08 01:36:08

Det var väldigt längesen jag var hemma en lördagkväll, måste jag säga. Visst, jag körde några vithelger för några helger sedan, men då var jag inte hemma hela helgen, utan gjorde annat på kvällarna. Men idag har jag faktiskt varit ensam hemma hela dagen, lagat mat & gjort eld i pannan och grejer. Jag är faktiskt stolt över mig själv. Jag räknade faktiskt med att få vara ensam hela natten också, men då kom mamma & pappa hem och det blev jag väldigt glad över. De har nämligen varit på 80års fest hela dagen, så när de kom hem så hade de med sig en bit smörgåstårta till mig. Jag käkade upp den i ett naffs, mmmmums!

En trevlig överraskning jag fick av mamma & pappa

Lördagar brukar vanligtvis betyda utgång för mig, men inte ikväll. Anledningen till varför jag inte just nu vid detta tillfälle är på Stadt och shakar ass är för att Backyard Babies är där. Visst, det hade varit roligt att gå ut, men för min del var det lite väl mycket pengar att lägga ut på ett band som jag inte är ett så stort fan av.

På tal om stora fan. Jag tror inte någon kan vara större fans av Backyard Babies än min lillasyster & Carro i alla fall. Jag har ingen aning om hur många konserter de har varit på och hur många Backyard Babies låtar jag får höra dagligen dunkandes inne från min systers rum.
Min syster och Carro skriver även artiklar till HT:s ungdomsspalt lite då och då, och när de fick höra talas om att Backyard Babies skulle till Hudiksvall så frågade de HT om de kunde fixa så att de kunde få intervjua dom - och de lyckades, fast denna artikel skulle då placeras på nöjesidan. Så nu idag intervjuade de Backyard Babies, när de satt och signerade skivor inne på Carlings i Hudiksvall och just nu vid detta tillfälle är de på Stadt för att se deras uppträdande också - GRATIS! Lite fuskigt sisådär, eftersom de inte ens har fyllt 18 än. Men de kommer att få ha krögarn på Stadt som barnvakt, så SÅ lindrigt undan kommer dom inte. De kommer att få stå i DJ-båset under hela uppträdandet och sen efteråt får de gå ut direkt. Men det är ganska nice det också..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0