Fars dag

2009-11-08 23:44:53

Idag är det fars dag, om någon nu kanske har glömt det, och denna högtid firar barnen sina fäder och inträffar i Sverige den andra söndagen i november. Min pappa har alltid betytt och kommer alltid att betyda väldigt mycket för mig. Jag är verkligen pappas lilla flicka och det har han själv sagt att det kommer jag alltid att vara. En sak som skrämmer mig är att jag var nära på att förlora min pappa för nästan 13 år sedan (alltså när jag var 6 år) och det är med tårar i mina ögon som jag skriver detta; jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv!


För 13 år sedan…
Jag minns det som om det var igår. Jag sitter inne på lekis, då mamma kommer inspringandes och säger att vi måste åka hem. När vi kommer hem och går upp på bron så ser vi en stor blodfläck alldeles nedanför. När vi öppnar dörren så ser vi pappa ligga där på golvet nästintill medvetslös. Jag satt och skrek hela tiden "Pappa, pappa! Du får inte dö!" upprepande gånger.

Det var på den tiden då vi höll på att renovera vårat hus, bland annat mamma och pappas sovrum, som han var hemma och jobba med. Deras sovrum har en balkong NU, men den var inte på långa vägar klar DÅ. De hade fått dit en balkong dörr, men inte själva balkongen, och när pappa höll på att jobba där inne i deras sovrum med någonting, så fastnade han med foten på något vis och svimmade rakt ut genom balkongdörren som stod lite öppet (så att det inte skulle bli så varmt där inne). Han föll fyra meter ner och han hade tur som föll bredvid bron.

Han hade 50/50% chans till att bli förlamad från midjan och neråt, men hade en otrolig tur som bara fick ryggproblem. Det är inte bara och bara i och för sig, men till skillnad från vad som kunde ha hänt så var det väldigt bra! Han hade som sagt väldigt mycket tur som ramlade bredvid bron och inte på den, för då hade han inte levt idag.

Det är väldigt skrämmade för mig – jag höll på att förlora min pappa. Om det hade inträffat, så vet jag inte vad som hade hänt. Jag kan inte se mitt liv utan min pappa. Han är en av de viktigaste personerna i mitt liv. Han finns alltid där för mig, vad som än händer, och jag har alltid så fruktansvärt roligt med honom. We’re a team! För mig är min pappa världens bästa pappa.

Jag älskar dig, pappa!Forever and ever!

 


Min pappa

Kommentarer
Postat av: sebastian "lumpen lirarn" mattsson :)

usch vad hemsk å uppleva något sådant :S men tur att det gick bra iaf! :) det var som för föräldrarna mina, när jag ramla från en trappa när jagv ar 4 år i ett stengolv dom trodde jag hade dött för det var blod överalllt men jag klara mej med bara hjärnskakning och mitt fina är på pannan :P

2009-11-09 @ 07:51:12
Postat av: Rezzie

Awh så vackert! inte att din pappa skada sig då men banden mellan er! Sådana upplever är aldrig roliga fy..finns ingenting värre än att förlora sina förldrar eller barn eller syskon. Familjen betyder alltid mest för dem finns alltid där! <3

2009-11-09 @ 14:29:49
URL: http://metrobloggen.se/RezzieW
Postat av: emma

stackare! jag kan inte ens sätta mig in i hur rädd du måste ha blivit! :/

2009-11-09 @ 21:23:52
URL: http://emzgoesmusic.blogg.se/
Postat av: Micke

Det var fint skrivet!

Blir lite rörd.

Jävligt snygg bild oxå. Hur lyckades du få den?

Så fort en kamera varit på gårdsgränsen har jag sett ett långt finger sticka upp.

2009-11-15 @ 14:06:35
Postat av: Svar; Micke

Men man tackar :) Haha, jag menar det :') A lucky shot, I guess! ;) Haha! :D

2009-11-15 @ 14:34:20
URL: http://benta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0