Vanilla cookies

2009-11-25 22:34:03

Ikväll kände jag att jag var sugen på någonting gott, så jag bestämde mig för att baka. Jag vet inte riktigt vad de heter, men vi kallar dem vaniljkakor i alla fall och de är mina favoritkakor. SÅÅÅ goda och hur enkla som helst att göra.

Ingredienser:
200 g margarin
1½ dl floorsocker
4 msk vaniljsocker
4½ dl mjöl

Så här gör du:
Blanda ihop margarin, floorsocker och vaniljsocker i en bunke tills det blir pösigt, tillsätt sedan mjöl. Ta små degklumpar av degen och rulla ihop dem till små bollar (Se bild 1) och platta sedan till dem (Se bild 2). Låt de gräddas i ugnen (som ska stå på 175°) i ca 10 minuter, tills de fått lite brun färg på kanterna - då är de klara!


1


2


Resultatet

Kommentarer
Postat av: Anniepie

Det ser ut lite som brysselkex! :) Gott gott,och va duktig du är! :) Hoppas nu att du får en bra dag! :) Kram!

2009-11-26 @ 10:41:45
URL: http://www.metrobloggen.se/Anniepie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0