värd att läsas!

2009-04-06 23:55:16

HAHAHA! Jag måste bara dela med mig av detta inlägg jag läste nyss. Det handlar om min shoppingrunda (med mamma, sis & David) som vi hade idag och den är skriven av David. Jag sitter här och skrattar för mig själv och det känns lite mobbat, så därför kände jag att jag måste dela med mig av denna:

"Hej då!"
"Va? Men häng med!"
"Jag? In på HM?"
"Jaa! Kom nu!"
"Men din mamma och din syster är ju där. Varför ska-"
"Kom nu! Du känner ju dom!"

Och vips var jag indragen i en shoppingrunda med tre frunthimmer. Bea, hennes mamma Berith, hennes syster Benitha - och jag. Det var rätt konstigt. Vad gjorde jag där? Jag frågade den frågan lite försiktig när vi var på väg mot en affär.

"Kom med, eller gör som du vill," sade Bea samtidigt som hennes syster byrskt sade:
"Kom med bara!"

Sen sprang Bea iväg för att testa nått klädesplagg, och lämnade mig ENSAM med Berith och Benitha. Den pinsamma tystnaden uppkom. Jag kände att någonting borde sägas, men vad?

"Fint väder idag..."

Jag insåg på en gång hur dålig jag var som sagt det, men turen var med mig, det verkade inte som att de hörde mig. Lite halvt diskret började jag verka upptagen med att kolla på kläder, för det var ju bättre än att bara stå och uggla. Snabbt insåg jag att jag stod på tjejavdelningen, och ryckte genast bort handen från blusen jag hade i handen. Jag tror att Berith ville rädda mig när hon förkungjorde att vi skulle gå och se hur den vita skjortan passade Bea. Detta lät bra till en början tills jag insåg att det var kritik som önskades.

Och så var vi där, vid provrummen. Jag stod där och såg allmänt villsen ut, medan de andra tre diskuterade skjortan. Tillslut tog jag mig mod för att få någonting sagt, och tänkte påpekade att jag tyckte det såg bra ut, innan Benitha utbrast:

"Men nej, Bea! Det där kan du inte ha!"

Jag sänkte dystert min hand och suckade uppgivet. Jag är helt enkelt inte gjord för att shoppa. Jag har ingen som helst klädsmak, så mitt omdöme ska ni aldrig lyssna på. Tur var det i alla fall att ingen av dem upptäckte detta. (Sen kan man ju diskutera om hur dumt det är av mig att skriva detta.) Vart ingen mer shopping idag. Tack för det! Sjukt krävande.

Kommentarer
Postat av: Superdavid

Men ofta! Du försöker bara sno mina läsare.

2009-04-07 @ 11:15:35
URL: http://crosson.blogg.se/
Postat av: Svar; Superdavid

hahaha! :D jag försöker inte sno dina läsare. jag länkar ju dig från min blogg till din, så tekniskt sätt så ger jag dig fler läsare. :P

2009-04-07 @ 11:51:31
URL: http://benta.blogg.se/
Postat av: Superdavid

Aah, smart =P

2009-04-07 @ 19:30:28
URL: http://crosson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0