Musik är väldigt intressant

2009-08-25 15:41:30

Musik är väldigt intressant anser jag. Är det inte ganska fränt att man kan ha så många minnen till en viss låt? Att när man lyssnar på en låt så ploppar vissa stunder av ens liv eller vissa personer upp i ens huvud. Och att vissa låtar sätter sig fast så hårt att man kan texten utantill dessutom. Tycker att det är helt gaaaalet fränt egentligen. Håller ni inte med?

Jag kom och tänka på detta nu för att jag hittade denna låt och den fick mig att tänka på Kadir, en väldigt underbar vän till mig. He's my fuckin' sweet turk och jag är hans ögonsten. När jag hörde denna låt, fick det mig att tänka på tiden då jag umgicks med honom dagligen. Han bodde granne med mig och vi umgicks nästan varje dag ett tag. Vi spelade tv-spel, snackade lite skit och lyssnade på musik. Han spelade bland annat upp denna låt för mig och varje gång jag lyssnar på den nu så tänker jag på honom. Nu bor han i Stockholm, så jag träffar han inte alls nu längre, vilket jag anser är väldigt tråkigt. I miss you, dude!


Brother Ali - Forest Whitaker

Kommentarer
Postat av: Anniepie

Åhh det är sååå härligt med musik! :) Och som du säger att det väcker minnen. Hoppas att du träffar killen någon dag :D kram

2009-08-25 @ 18:49:01
URL: http://http://www.metrobloggen.se/Anniepie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0