en god måltid

2009-06-16 20:19:34

Idag hade vi som vanligt det konstanta problemet om vad vi skulle äta till middag. Vi hade ingen som helst idé och kände att vi ville prova någonting nytt eller vad man ska säga. Så när vi stod där på Ica, mamma och jag, med våran beslutsångest, så hittade jag som tur var en liten katalog om några fräscha och delikata rätter till sommaren. Jag hittade denna riktigt goda måltid och tänkte även att jag skulle tipsa er om den nu.


Dijonpotatis med chorizo

Ingredienser för 4 portioner:
1 rödlök
2 msk kapris
1 dl majonäs
2 dl lätt crème fraiche
1 kg kall, kokt färskpotatis
salt och peppar
4 chorizo

Smaksätt med:
2 msk dijonsenap
3 msk färska eller frysta, hackade örter,
som gräslök, persilja, dragon eller basilika.

Tillagning:
1. Skala och hacka löken fint. Blanda lök, kapris,
majonäs, smaksättning och crème fraiche.

2. Skär potatisen i bitar eller skivor och blanda
ner i såsen, smaksätt med salt och peppar.

3. Grilla eller stek chorizon i panna i ca 5 minuter
på varje sida. Klar för servering!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0