cityfesten

2008-08-10 11:43:42

Kvällen började bra. Jag åkte till Linnéa ♥  och förfestade. Där satt vi och snackade skit och om en massa gamla minnen. Sedan sa hon att hon inte hade ätit någonting idag, så jag sprang till o'sole mio och köpte en pizza åt henne, medans hon duscha. (jag vet, jag är snäll).

Sedan satt vi där i hennes lägenhet och förfestade litegrann, bara hon & jag. Egentligen så skulle vi ha varit på en 'riktig' förfest, men det hann vi inte.

När klockan var 5min över åtta, började vi gå från Linnéa, men efter ett tag fick vi börja springa. Så fort vi kom till tåget och hade klivit på, kunde vi andas ut. Sedan en minut senare åkte tåget. Så om vi hade kommit en minut senare, så hade vi missat tåget. Men jag & Linnéa är så jävla bra, helt enkelt! ;>

På tåget dit satt vi med Jimmy & yra på hela vägen typ. Och på tåget var det fränaste tågvakten i alla fall. Han sjöng med oss och grejer. Sedan sa han "man får ju inte dricka på tåget, men om ni förhändelsevis "råkar" göra det när inte jag ser, så kan ni ju häva flaskorna i denhär kassen". Hahaha, så jävla bäst!


CITYFESTEN
När vi kom fram till Gävle och hade hoppat av tåget, så gick vi och mötte Patrik & Chrille. Efter det gick vi och mötte Alex på donken. Och efter det drog vi för att käka. Vi gick över halv stan (kändes det som) för att leta pizzabutiker, som enligt Chrille skulle vara öppet - vilket de inte var! Så det slutade med att vi drog på donken istället och där träffade vi lite känt folk utanför och sådär. Trevligt trevligt!

Sedan när vi skulle gå därifrån så kom en vakt och hällde ut Chrilles öl och kollade i hans väska. Javisst, det har dom ju rätt att göra, eftersom han gick och höll i en öl liksom.
Men sedan frågade dom mig om JAG hade nått också och jag sa att jag inte hade det. Och han ville kolla i min väska, men jag sa att han inte hade rätt att kolla i den, eftersom han bara var vakt. Men då så blev det ett jävla liv och jag palla inte, så då tog dom mina sista öl. JIPPI! -.-
Efter det var jag på dåligt humör resten av kvällen. Och jag som egentligen skulle ha sovit där i Gävle, palla verkligen inte det. Utan jag bestämde mig för att åka hem istället. Tack Thomas, för att du hjälpte mig! :)

På tåget hem så satt vi alla och sov. Shit, va trötta vi var. Och när jag vakna alldeles innan Iggesund, så kunde jag ha dött. Det kändes som om jag höll på att frysa ihjäl. Men efter bara någon minut så var vi i Hudiksvall och där stod Papi och väntade på mig. En varmbil <3 det tyckte vi om.
I bilen hem satt jag och berättade om kvällens händelser och sen när jag kom hem slängde jag mig i min varma och mysiga säng och slocknade direkt!

Cityfesten var ganska värdelös, inte värt pengarna alls.
Men det kan ju bero på att vakten tog min dricka och jag inte kom in i nå öltält.
Menmen, nu är det bara att tagga till nästa helg då! ;>


you should have thought of that, before you made me heartbroken.






Kommentarer
Postat av: Thoooommmmasssss

hah!

halvdålig/bra kväll iaf. och tåget fixade vi ju ;>



TAGGA!

2008-08-10 @ 13:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0