dan före dopparedagen

2008-12-23 23:16:08

Dan före dopparedagen. Jag förstår det bara inte, tiden går så himla fort.
Imorgon är det julafton! Kan ni fatta det?

Hela dagen har gått åt att klä julgranen, julstäda och slå in de sista julklapparna. Hela huset har varit fullt av julmusik och man har verkligen känt av julstämningen. Hela familjen har druckit glögg, förutom jag eftersom jag inte tycker om glögg – men jag drack julmust istället. Och jag har tjatat på mamma i flera dagar nu och äntligen har jag fått min efterlängtade julskink-macka. Så som jag har längtat efter den där jäkla julskinkan! Men det är som man säger, den som väntar på någonting gott…

På kvällen så spelade hela familjen Yatzy och jag vann, i alla fall en gång, och efter det myste vi alla ner i soffan och kollade på film.

Jag har med andra ord haft fullt upp hela dagen. Det blir nog att jag går och lägger mig tidigt ikväll, så att det blir julafton snabbare (haha!) - men jag vette katten om jag kommer kunna sova inatt. Varenda jul blir jag som ett litet barn, igen. Så nyfiken, så ivrig. Det är trots allt bara en trekvart kvar tills det är julafton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0