Onsdag - Söndag

2008-05-26 18:58:02

Hallå där! Det var ett tag sen jag skrev nu. Men det har varit så körigt de senaste dagarna, så jag har tyvärr inte haft tid att skriva. Men jag lovar, jag ska vara med aktiv nu!
För att uppdatera er litegrann:

Onsdag
Idag rensade jag ur min garderob litegrann och jag gjorde ett jäkla fynd i alla fall. Det gick till såhär: Jag har haft en massa kassar i min garderob, med en massa kläder som jag inte har velat ha (förut!) och som jag inte har orkat skicka iväg. Så bara för kul skull så kollade jag igenom dom, för att se vad det egentligen var för kläder där i. Jag hittade närmare bestämt 12 klädesplagg som jag ville ha. 12 stycken liksom? Flera av dessa klädesplagg har jag letat efter, som jag har velat köpa hur länge som helst, men som jag inte behöver göra nu. Yeey! Jag hittade till exempel detta:



och mycket mycket mer! Det roliga var att jag dagen innan gick på stan med Linnéa och vi gick en sväng på ginatricot. Där såg jag ett par gröna leggings och sa att jag bara måste köpa såna! Och så hade jag ett par i min garderob liksom? Helt galet. :)

På onsdagkväll kom sis hem från Spanien. Hon var otroligt efterlängtad, kan jag lova. Då hade inte vi setts på nästan två veckor och jag minns inte senaste gången hon & jag var ifrån varandra så länge. ;o Det är inte ofta, om jag säger så. Och det märker man på både mig & Bea. Jag saknade henne väldigt mycket i alla fall. Hon hade även köpt en present till mig, en jätte fin navelpiercing. Då blev jag glad.




Torsdag

Först var det skola som gällde, där hade jag text & foto - som jag inte hade någonting att göra på. Anledningen till det tänker jag inte gå in på det, för jag blir bara så fruktansvärt förbannad. Jag slutade i alla fall runt tolv tiden, men valde att stanna kvar för att gå och kolla på slutkonsert i aulan med Linnéa, Angelica och Erik.
 
Efter konserten åkte jag & Erik ner på stan och jag följde med han hem. Runt fyra tiden åkte jag med mami hem. Den dagen gjorde jag inte så värst mycket. Jag sola lite solarium, plugga, baka sockerkaka och städa inför imorgon.



Fredag

En väldigt dryg dag på skolan. Och jag tänker låta er slippa läsa mitt whine om det, utan jag säger bara säga lite kortfattat att jag kunde ha slutat ungefär 3 timmar tidigare. Nu kanske ni förstår varför jag tyckte det var en VÄLDIGT dryg dag..

När jag kom hem var det tårta som gällde! Eftersom sis (<3) fyllde 16 år. Grattis grattis grattis! :* Då hade vi en massa främmande, übergod tårta och en massa andra go'saker.

Efter det var det bara att duscha och göra sig iordning. Sedan blev det ett missförstånd, så vi åkte in till stan mycket senare än vi hade tänkt. Men det gjorde ingenting. Vi åkte till Emma på förfest.


jag, emma & ida


G-festen
Den var helt okej, tycker jag. Vissa saker var bra, andra inte. Men i stort sett så var det en lyckad kväll. :)


Lördag
Jag vaknade runt 11 tiden och mådde inte alltför bra, om jag säger så. Det första jag gjorde var att gå ner och käka frukost och det dröjde inte länge tills mormor&morfar, min moster och min morbror kom hem hit och gratulera Bea. Då blev det till att äta tårta än en gång, men inte mådde jag dåligt av det inte. ;) eller ja, efter den tårtbiten blev det sängen som gällde för mig resten av dagen. Från klockan ett till klockan sex sov jag som en stock.

På kvällen åkte jag in till Hudik och var med Erik, Adus & Linnéa. <3 Vi kollade på eurovision songcontest och kollade på film och hade det mysigt. Vi käkade även lite göttans som gurka- och morotsstavar, dip och godis (såklart?). En väldigt rolig kväll, måste jag säga.


Söndag
Jag vaknade runt tolv tiden och det dröjde inte lång tid innan Erik också vaknade. Då fick jag frukost på säng, mys. Resten av dagen gick åt att kolla på tv och bara ta det lugnt.

Jag åkte 17.15 bussen hem och jag lyckades även somna på bussen. (haha!) När jag kom hem åkte jag & mi familia direkt till Bergsjö. Även att jag övningskörde - börjar bli riktigt bra nu, om jag får säga det själv. hähä! ;>
Först åkte vi till min morbror och kollade på kattungar. Så otroligt söta. <3 Jag ville ta hem alla tre. Efter det åkte vi till mormor & morfar, där vi fikade & snackade lite skit som vanligt.

Vi kom hem runt halv tio tiden och då var det bara att plugga till fotoprovet imorgon.




Alltså ingen vet hur mycket jag har sovit denhär helgen. Om jag har räknat rätt så har jag sovit 28 timmar. Det låter ju helt sjukt?! Men jag behövde verkligen sova ut i alla fall. Jag måste ha vänt på dygnet totalt i Turkiet., eftersom jag annars har sovit hur dåligt som helst hela veckan, förutom helgen då. ^^ haha! Aja, uppdaterar er senare. Ciao! :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0