julen närmar sig med stormsteg

2008-11-24 17:49:27

Snön har bara vräkt ner idag och på söndag är det första advent. Man känner verkligen att julafton närmar sig nu och det är bara en månad kvar. EN MÅNAD! Här kan ni följa nedräkningen till julafton.
Jag som vanligtvis älskar julen och allt som hör till, känner att det kommer att bli en väldigt tung och jobbig julafton i år. Ni som känner mig, vet nog varför jag känner så. Men för er som inte vet, så dog min farmor förra året dagen efter julafton. Det kan vara det jobbigaste jag någonsin har upplevt. Men jag ska försöka att inte tänka på det så mycket, utan ha en rolig och helt underbar julafton i alla fall. Det hade min farmor velat.

Julkalendern som kommer vara i år verkar dålig. "Årets julkalender riktar sig i första hand till barn i lågstadieålderna och kalendern är en actionkomedi som utspelar sig i en påhittad stad. Måns Nilsson har skrivit manus och kommer med Anders Johansson att medverka i kalendern". Jag har hört att denna julkalender kommer handla om en robot, hmm..

Sunes Jul, kan vara den roligaste julkalendern som någonsin gjorts.

Håller ni inte med mig om att den senaste tiden har det bara gjorts dåliga julkalendrar. Det var nog bara 5 åringarna och min pappa som kollade på Allram Est's Julkalender, haha! Visst, det är väl mest inriktat på barn i lågstadieåldrarna, but still... Jag tycker det är mysigt att sätta sig och kolla på julkalendrarna på mornarna innan man åker till skolan, fastän jag är 18 år. Vad hände med alla dom bra'a julkalendrarna? Så som Sunes Jul, Pelle Svanslös och Mysteriet på Greveholm, osv. Skärpning nu!

Kommentarer
Postat av: Anonym

förra årets var kung! den med elfrid.

2008-11-24 @ 20:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0