i fake a smile for you

2008-10-14 17:46:55

Idag stod mitt alarm på 06.15, eftersom jag började klockan åtta. Och om ni frågar mig, så är det alldeles på tok för tidigt! Alltså jag funkar inte om jag måste kliva upp sådär tidigt. Gör det verkligen det för någon?
Första lektionen jag hade var Engelska C och tror ni inte på fan att vi fick fler läxor. Detta ska vi göra nu under 5 veckor; läsa en bok & skriva en bokrecension, läsa en text & svara på frågor, skriva den ENA "uppsatsen" på 300-400 ord och den ANDRA på 4000 ord, göra en powerpoint-presentation om ett engelskt språkigt lands religion, osv. Seriöst, min engelska lärare är helt dum i huvve! Varför valde jag Engelska C egentligen? Det kan ju vara ett av mina största misstag i alla fall.
Efter engelskan så hade jag Ledarskap, vilket alltid är kul. Där har vi Micke och han kan vara den bästa läraren jag någonsin har haft, helt seriöst. Jag skulle lätt kunna ha han i alla mina ämnen, om jag bara fick. Man lär sig så sjukt mycket på hans lektioner. Det märks att han lär ut hur en bra lärare/ledare är, eftersom han är en själv. 2830890345893904583 ggr bättre än min engelska lärare i alla fall (BLÄ PÅ HENNE!) Jaja, slut på allt gnäll. Men i alla fall, på ledarskapen så kollade vi på två föreläsningar av Fredrik Härén, och han hade riktigt bra'a saker att säga. Det märktes verkligen att han har blivit vald till Årets Talare.


Fredrik Häréns föreläsningar finns att kolla på, på youtube.

Men i alla fall, efter ledarskapen slutade jag och då åkte jag hem så fort jag kunde, la mig i sängen och sov i fyra timmar. Det gillades! Nyss så käkade jag middag;  chorizo med sås & pasta - så sjukt gott! Det kan jag äta hur mycket som helst utav. Nä, nu så måste jag plugga, även fast det inte direkt är speciellt lockande. Men det måste göras. Denhär veckan och nästa, kommer bli hur stressiga som helst. Jag har jättemycket grejer som ska vara inlämnade, vissa som jag inte ens har börjat på än - inte bra. Men jag uppdaterar er någonting senare. Ciao! :*

Min nya favorit låt: Akon - Clap again




det var inte problemen som förstörde
utan problemet var då vi slutade lösa dem tillsammans.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0