måndag - onsdag

2008-09-10 20:00:42

Hej allihopa! Förlåt för att jag inte har uppdaterat min blogg så mycket nu de senaste dagarna, men det beror på att jag har sovit hos Emma från i måndags och hennes internet är helt fucked up. Men nu så är jag hemma igen och här funkar internet kanon, hähä. Så nu tänkte jag uppdatera er lite om lite funny stuff som har hänt i veckan.

I måndags så hade jag sovmorgon till kl. 12.00 (ja, jag vet att ni är avundsjuka) och sen slutade jag kl. 13.00. Lite ovärt att gå till skolan, men what a fuck. Jag är duktig! (haha!). Men i alla fall... Efter skolan så åkte jag ner på stan med Cicci, Emma & Jimmy, där vi gick och kikade bara. Och jag kommer aldrig att glömma Jimmys kommentarer, eller hur emma?! Haha, men det är inget jag tänker skriva här, mjähä.
Innan jag gick till bussen fick jag lite beslutsångest, om jag skulle gå på Jambo och köpa en Chicken/Curry macka eller inte. Men tillslut så kunde jag inte så emot frestelsen så jag & Jimmy gick dit och köpte en, lite gött!
En sjuk grej, när jag kom hem och tog av mig skon så var mina tår alldeles blodiga. Lite panik jag fick! Jag skyndade mig och tvättade av mig, och det visade sig vara ett litet litet sår på tån. Ingen vet hur jag hade fått det och hur dedär lilla lilla såret kunde bloda ner mina tår. Disgusting och framförallt weird. oO
Sedan la jag mig och sov ett litet tag, men sen när jag vaknade var det bara en kvart kvar tills bussen gick som jag skulle åka in till Emma med. Men det löste sig, det gick en till buss en timme senare (kors i taket! = bussarna går jättedåligt egentligen, därför "kors i taket").
När jag kom till Emma så la vi oss och kikade på film och hade det mysigt. Och när vi la oss för att sova, låg vi och pratade hur länge som helst. Men när vi väl bestämde oss för att sova, så vågade vi inte kolla hur mycket klockan var, haha. :') Utifall det skulle vara FÖRsent, liksom. Men jag sov gött i alla fall.


you're the best! :* <3

I tisdags var det verkligen inte min dag. Det började med att när jag klev upp var jag tröttast i världen och ville bara ligga kvar i sängen och sova. Jag hade inte sovit så många timmar, pga mitt och Emmas prat, haha. Sen alldeles precis innan jag skulle gå till bussen, började det spöregna och jag hade inget paraply. Men som tur var så var mami precis påväg in till hudik, så hon var snäll och skjutsade mig till skolan.
Den första, och enda, lektionen jag hade var Engelska C och vi kollade på en sjuk jäkla film; "This is England". Och jag blev så fruktansvärt förbannad av det som hände i filmen, så jag tyckte inte alls om filmen. Jag blev bara äcklad och förbannad, uscha.
Sedan slutade jag kl. 10.00 och jag gick och käka innan jag åkte ner på stan med Jänni & Cicci. Och då! Vi trodde att det gick en buss kvart i elva, vilket det inte gjorde. Så vi fick stå där ute i spöregnet och frysa i ungefär 25 minuter. (y)
Sen när jag kom hem till Emma var jag alldeles dyngsur, så jag bytte om till mjukisbrallor och kröp ner i sängen och läste Solo. Jag var ju som sagt ensam hemma och Emma slutade inte förrän kl. 16.00 (alltså 6 timmar senare än mig).
(Sedan hände inga fler dåliga grejer, tack och lov!).
Efter att jag hade legat där i sängen och myst en timme eller två, så ringde Jygge och frågade om jag ville gå på stan med han ett tag, vilket jag gjorde. Vi gick och letade efter ett par chinos till honom och han köpte ett par skitsnygga på Carlings. Och när vi gick där och letade så hittade även jag flera snygga chinos, så nu vill jag också ha ett par.


Efter ett tag så ringde Emma och berättade att hon hade slutat tidigare, så hon kom och joinade oss. Vi träffade även Emmas mami & syrra på stan, så vi gick och fikade med dom på cafét inne på Guldsmeden, myspys.
Efter fikade fick vi skjuts hem av dem och när vi kom hem så chillade vi bara, gjorde mat osv. Sedan kom även Linnéa <3 och joinade oss. Vi kollade på film; "What happens in Vegas" - så bra! Sedan vare läggdags.


Snygg-Linnéa <3


Idag har det varit en riktig flummdag, ohmygod. Jag vet inte riktigt varför, men det nog för att jag & Emma var så trötta, så vi skrattade mest åt allting. En riktigt rolig dag i alla fall!Efter skolan så åkte jag ner på stan med Jänni och vi gick och fika på Cafét inne på Guldsmeden, igen. Jag vet inte riktigt vad cafét heter där, så därför säger jag "cafét inne på Guldsmeden" istället. Om det är någon som vet, so tell me. ;>

Emma, sötmongot, knäppt kort på mig när jag låg och sov. (haha!)


Efter fikat drog jag hem till Emma, där jag slocknade i sängen nästan direkt efter att jag hade kommit innanför dörren. Sedan vaknade jag och då berättade Emma att det hade blivit lite ändrade planer. Det blev tyvärr ingen utgång ikväll, det blir till helgen istället. Då ska i alla fall jag & Jenkan ut, hoppas bara att Emma också kan det då också. Men i alla fall, då så åkte jag hem. Det kommer kännas fel nu att sova i min egna säng, men ändå skönt. Min säng <3 haha. Men jag ska sova hos Emma till veckan igen, brare!

Ikväll är det Idol & Heroes som gäller. Jag hoppas bara inte att det blir åska. Jag såg några åskmoln nyss lite längre bort, så jag hoppas verkligen inte att de kommer hit, då blir jag arg. Även att jag sitter här och fryser nu, jag håller på att bli sjuk tror jag. Uäk, tyck synd om mig. :c Nä, nu ska jag gå ner och kolla på Idol. PUSSSS




three days grace - i hate everything about you





Kommentarer
Postat av: Lisa

24 Karat tror jag de heter ;)

2008-09-10 @ 21:16:36
URL: http://lisalindbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0