youtube-klipp

2009-04-02 15:28:22

Det är ganska många som har frågat mig nu hur jag lägger in youtube-klipp på min blogg, både med och utan videon. Jag funderade även över det själv ett bra tag innan jag fick reda på hur man egentligen gjorde. Så nu tänkte jag vara snäll och berätta för er hur man ska göra, så att ni också lär er. Det är ganska lätt...


Lägga in youtube-klipp, med video
Först går du in på youtube.com och letar upp det klipp du vill lägga upp på bloggen. Till höger om ditt klipp finns det en "embed"-kod eller "bädda in"-kod. Klicka på den och kopiera! Gå sedan tillbaka till din blogg och skapa ett nytt inlägg. Under rubrik-fliken kan man trycka på "HTML" gå in där och klista in koden där. Sedan förstorar du rutan och trycker på Uppdatera, sen har du ett youtube-klipp i ditt inlägg, med video.



Lägga in youtube-klipp, utan video
Nu vet du hur man lägger in ett youtube-klipp med video och då vet du också att det finns olika siffror med i koden. Där står det bl.a. 344 på två olika ställen, men istället byter du ut de och skriver 25 istället. Sedan förstorar du rutan och trycker på Uppdatera, sen har du ett youtube-klipp i ditt inlägg, utan video.


Jag hoppas ni är nöjda med svaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0