Dalarna

2009-07-21 18:35:11

I fredags for jag och familjen till Dalarna. Kan ju börja med att säga att det varken tog två timmar dit eller hem, som vissa föräldrar sa hela tiden, utan det tog snarare tre och en halvtimme att åka. Innan vi åkte till våra släktingar, åkte vi på Lager 157 och kikade. Jag var helt 100 på att jag skulle hitta någonting där, men åkte därifrån helt tomhänt. Surt...

En timme senare åkte vi till Bjursås och hem till Helena, Tomas, Louise och Linnéa, där vi blev varmt välkomnade. I år och dagar har vi pratat om vi ska åka till Dalarna och nu kom vi äntligen iväg. Vi konstaterade att det var sju år sedan vi träffades sist, helt insane.

Till en början satt vi ute och pratade, samtidigt som vi åt jordgubbar, och senare hjälptes vi alla åt med maten och dukade. Vi åt kyckling och pasta, som var superb (!), och till efterrätt blev det kladdkaka, grädde och jordgubbar.

Efter maten satt vi ute och pratade, tills jag, syrran och Louise åkte och hämtade Linnéa på hennes jobb. Sedan tog vi en liten rundtur i Bjursås och kikade, vilket gick ganska snabbt eftersom det inte är så stort. När vi kom hem, satt vi ute och pratade en stund till och sedan gick vi och la oss.

När vi sedan vaknade dagen efter hade både Louise och Linnéa åkt och jobbat, så vi träffade inte dom något mer innan vi åkte hem. Efter frukosten åkte vi iväg till en strand och åkte sedan vidare i en båt ut till Tomas syster Viktorias husbåt, för att umgås med henne och hennes son Elias.

Där fikade vi, snackade lite skit och fick oss några goda skratt. Sedan vid 15.00 tiden tackade vi för oss och åkte hemåt. Det var väldigt roligt att få träffa dom igen. Ett stort tack ska ni ha och jag och resten av familjen hoppas att vi ses snart igen!

Här kommer några bilder ifrån resan

Påväg till Dalarna


Innan vi for till släktingarna åkte vi på Lager 157


Pappa och jag, framme hos släktingarna


Min fyrmänning Louise


Mammas tremänning Tomas


Tomas fru Helena


Jag, på bryggan, i väntan på att vi ska ta båten och åka till husbåten


Min fyrmänning Elias


Husbåten


Jag, när vi satt och fikade uppe på husbåten


Utsikten från husbåten


Pappa och Elias satte genast igång att fiska


Mammas tremänning Viktoria


Elias druttade i med kläderna på, haha!


Mamma, Elias, Helena, Pappa, Tomas, jag och Viktoria. Bea är fotografen.


Påväg ifrån husbåten; Mamma, Tomas (som är bakom mamma), Helena och Pappa


Påväg ifrån husbåten; Bea och jag

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Tjenare! Kul att se lite bilder, så man fick se vad ni gjorde på dagarna medans andra jobbade :P :/ De va kul att se er, synd att jag knappt var hemma nånting:( Hälsa alla ! <3

2009-07-21 @ 22:57:07
Postat av: Svar; Linnéa

Jaha :) Ja, det var jävligt synd faktiskt :/ men vi ses väl någonting mer om några veckor? :) Hade för mig att de sa någonting om att ni skulle komma hit någon gång i augusti. :) Alla hälsar tillbaka & hälsa alla du med! :)

2009-07-21 @ 23:41:41
URL: http://benta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0