det tog mycket längre tid än vi trodde

2009-07-10 00:53:20

Imorse när jag kollade ut genom fönstret och såg att det regnade, kände jag att jag inte kunde sitta inne och uggla en hel dag. Då kom jag på en idé - varför inte åka till IKEA? Och det gjorde vi, i alla fall jag och mamma. Det roliga var att vi sa, innan vi åkte, att vi skulle göra detta snabbt - åka dit, köpa min tv-bänk, och sen åka hem. Blev det så? Nej. Vi var kanske framme runt 13.30 och vi åkte inte ifrån IKEA parkeringen förrän kl. 17.00.

Först köpte vi min tv-bänk, efter det gick vi på Birsta City en sväng och kikade. Senare fikade vi med Anita och Evert och sen åkte vi hemåt. På vägen hem var det världens längsta bilkö, kändes det som. Det hade förmodligen skett en olycka, eftersom vi mötte 3 ambulanser, 2 polisbildar och en brandbil. Så hela resan tog mycket längre tid än vi trodde den skulle göra.

Jag kom i alla fall hem med: En tv-bänk, hörlurar till min iPhone (ÄNTLIGEN!) och lite annat smått och gott. Jag tappade bort mina hörlurar någon gång i våras och inte haft några sedan dess, vilket har varit ganska störande. Allt mitt handlande idag har gjort att jag är i ganska stort behov av att jobba till veckan. Om jag har tur, så får jag jobba tisdag och onsdag. Wellwell, nu ska jag lägga mig och kolla på OC. Godnatt!

Mina inköp:

LACK tvbänk 499 kr - IKEA


iPhone Stereo Headset 379 kr - Telia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0