STUDENTEN 12/6 2009

2009-06-15 18:51:34



När personer har sagt att studenten har varit den bästa dagen i deras liv, så har jag inte riktigt förstått det. Men nu när jag själv har varit med om det, så måste jag faktiskt hålla med om att min student var den bästa dagen i mitt liv. Det är fortfarande lite overkligt för mig att jag, Benitha Hägglund, har tagit studenten. Jag trodde aldrig den dagen skulle komma. Ska försöka hålla mig så kortfattad som möjligt.


Klockan sju började våran Champangefrukost hos Klara. Det ser gott ut va? Jag kan berätta för er att det var det också! Efter all delikat mat började vi skriva i varandras studentmössar och senare begav vi oss upp på skolan.


Som ni kanske ser så kryllade skolan av studenter och detta är bara hälften av dem. Det hela började med att vi fick sitta inne i aulan en timme ungefär och lyssna, ta emot stipendium och sjunga sånger. Efter det begav vi oss till matsalen där vi fick fika och efter det upp till ett klassrum och ta emot betyg. Min lycka när jag fick mitt betyg var helt obeskrivlig. Jag var beredd på att få IG i en kurs, men när jag kollade igenom mitt betygspapper så fanns där inget IG. LYCKA!


Studenttåget, vad kan man säga? Känslan när man gick där genom Hudiksvalls gator var helt underbar. Om jag fick göra det igen, så skulle jag inte tveka för en sekund. Det absolut roligaste jag har gjort!




Efter studenttåget samlades vi alla i Borgarparken och min familj lyckades otroligt nog hitta mig ganska fort där inne i vimlet.




Bilen som vi (jag, Linnéa, Emma & Cicci) åkte ifrån Borgarparken ser man lite i bakgrunden, mellan mig & Linnéa. Vi gjorde ett litet stopp hos Linnéa och såhär glada var vi då. Lyckan var stor!


Studentmiddagen hölls hemma hos mig och här var det fullt hus. Tack för all uppvaktning och alla blommor och presenter!



Senare på kvällen begav jag mig in mot staden igen. Först på förkrök hos Stina och senare på Stadt. Tack till alla som gjorde denna dag så perfekt! Mamma, pappa, Bea, Erik, släkt & vänner, ni är bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0