krångel, krångel, krångel

2009-03-14 15:38:20

Dagen började med att jag & mamma bestämde oss för att åka till Gnarp och kolla på balklänningstyg och förhoppningsvis köpa ett också. Nu när jag är hemma igen, insåg både jag & mamma att vi inte blev ett dugg klokare av denna resa. Grejen är den att jag har klänningsmodellen och jag har hittat tyget (!), men tygen räckte inte till klänningen jag hade sett ut och de var inte säker på om det gick att beställa hem mer heller (får besked på måndag).
Så... jag fick sätta mig och kika igenom ett antal kataloger efter andra klänningar som tyget räckte till, som utifall liksom, och det fanns sååå många fina klänningar. Nu känns det som att jag är tillbaks på noll igen och det är bara 3 månader kvar, crap! Krångel, krångel, krångel - varför ska det alltid krångla?! Suck . . . Jag får som sagt besked på måndag, så jag får väl se hur det blir då. Håll tummarna för mig, please?


Några fina balklänningsmönster jag tittade på.
Den längst till vänster liknar min modell som jag sett ut från början,
så den och den längst till höger gillar jag mest.

Vilken tror du skulle passa mig bäst?

Nu ska jag fortsätta med pluggandet, kuuul. Jag är inte direkt peppad på det, men jag har så sjuuukt mycket att göra nu, så jag läre väl. Rolig lördag. Johanna försöker även få med mig ut ikväll och jag blev jäkligt sugen, damn. Jag som skulle köra en vit-helg. Jaja, vi får väl se hur det blir också. Men nu - plugg.

Kommentarer
Postat av: Caroline

när jag kikade runt på mönster när jag skulle bestämma mig för min klänning så kollade jag också på den längst till vänster. men jag bestämde mig för en annan.

dock är den väldigt fin och speciell, ångrar mig nästan lite nu när jag ser den, haha :D

2009-03-15 @ 10:48:10
URL: http://carolinehultman.blogg.se/
Postat av: Svar; Caroline

jaså :) haha :D hur ser klänningen ut som du ska ha då? :)

2009-03-15 @ 12:55:58
URL: http://benta.blogg.se/
Postat av: Caroline

den är väldigt vanlig, dock väldigt svår att förklara.

jag ska ha öppen rygg, (som alla andra)men det vill jag ha för att min tatuering ska synas :D

sedan där fram hänger tyget lite fast den är inte speciellt urringad, som sagt; svår att förklara.

sedan är det en smal vanlig nedtill bara :)

2009-03-15 @ 14:45:04
URL: http://carolinehultman.blogg.se/
Postat av: Svar; Caroline

okej :) jag tror du kommer att passa väldigt bra i den :) har du köpt en klänning redan eller är det någon som ska sy den åt dig? :)

2009-03-15 @ 15:36:20
URL: http://benta.blogg.se/
Postat av: Caroline

mamma ska sy den, :)

2009-03-15 @ 18:17:51
URL: http://carolinehultman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0