Svininfluensa

2009-11-18 12:15:13

Jag läste detta igår på någons blogg, vilket jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på, och jag kan inte låta bli att tycka att det ligger någonting i det där. Vad tycker ni?

”Nu har ju miljontals människor fått vaccinet. Vad är folk rädda för? De kan nyttja alkohol, narkotika, mediciner, nikotin osv. men ett vaccin mot vår generations kanske värsta smitta det är något man ska vara rebellisk och skita i för att man googlat lite. Om ni så dör av sprutan så har den gjort sitt jobb, att hindra spridning av smittan.”

Nu är jag förvisso i en riskgrupp efter meningiten men jag anser att man är skyldig för sig själv och för sina medmänniskors skull. Ingen vet vidden av denna influensan, blir det en pandemi är det skönt att vara vaccinerad. Sen folk som klagar på att det inte är testat, faktum är att vaccinet är bättre testat än tex Lätta smör som innehåller benzen som bevisligen lagras i kroppen och inte går att bli av med. Även light läsk är förmodligen farligare!"

I vilket fall så ska jag åka iväg alldeles strax och ta vaccinet och jag gruvar mig faktiskt. Jag hatar verkligen sprutor och det är det jag är rädd för. Wellwell, jag hoppas att det går bra i alla fall. See ya later! :*

Kommentarer
Postat av: Malle - Hockeyfru

va härligt! här blev de hockey o mys:)

bra inlägg, håller med där!

2009-11-18 @ 12:59:07
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/
Postat av: Rezzie

Hon har rätt till viss del :P

2009-11-18 @ 13:18:39
URL: http://metrobloggen.se/RezzieW
Postat av: Linneaaaa

kommer du bli sjuk tills på lörda (; hähä

2009-11-18 @ 13:33:17
URL: http://linneapernilla.blogg.se/
Postat av: Therese

vad är "meningiten"? :P jag tkr dom som är i riskgrupper ska ta sprutan för dom verkar ju bli dödssjuka om dom får influensan... men vanliga friska människor tror inte jag blir mer än lika sjuka som en vanlig influensa... alla dödsfall i influensan har ju varit sånna som redan haft nån sjukdom eller varit i nån riskgrupp... vilket oxå är lika som andra vanliga influensor...

2009-11-18 @ 18:25:30
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: dinstina

ta det inte benta!

jag tänker fan inte ta det. som sagt, vad är bieffekterna av det? inte bara nu men om ett tag. dessutom har folk fått influensan som varit vaccinerade

2009-11-18 @ 19:34:41
Postat av: B.O

Grejen är den att om vi ska ta en massa mediciner och skit hela tiden gör det i sin tur att vi inte kommer ha något immunförsvar kvar tillslut. Denna influensa är inte mer dödlig än en vanlig influensa, bara mer smittsam. Är man frisk och blir sällan sjuk tycker inte jag att man behöver ta vaccin. Dessutom, dessa personer som har dött av denna svininfluensa har haft andra kroniska sjukdomar eller varit svaga på annat vis.

2009-11-18 @ 19:50:29
Postat av: Emma L

Bra att du tog Vaccinet, de har jag också gjort! Har du ont i armen nu lr? Ja hade ont i nästan 1 vecka. Jodå med mig är allt bara bra :) Hur äre med dig? kramis

2009-11-19 @ 09:54:21
URL: http://emmamakeup.blogg.se/
Postat av: emma

sv: nja det är inte så bra, har feber :/ hur är det själv? :) kram

2009-11-19 @ 12:44:14
URL: http://emzgoesmusic.blogg.se/
Postat av: emma

sv: haha jag har också ont i armen efter sprutan. Usch!

Tack så mycket :)

2009-11-19 @ 12:54:08
URL: http://emzgoesmusic.blogg.se/
Postat av: Patrik Persson

Men herregud, kan alla sluta leka doktor.

Tror ni verkligen att de kliniska testerna är fejk?

De räcker inte med att läsa aftonbladet och sedan ta ställning.

Kom tillbaka när ni är insatta.

2009-11-19 @ 23:48:30
Postat av: Sara

Det var bra skrivet av bloggaren tycker jag! :) Om man inte vill ta vaccinet för sin egen skull så tycker jag åtminstone man kan ta det för de som inte FÅR ta det's skull (allergiker, bebisar osv.). Man kan ju trots allt vara smittad även fast man inte blir sjuk :)

2009-11-25 @ 08:28:30
URL: http://sfernstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0