Svar till läsare

2009-09-17 21:48:46



Hej Lina!
Först så vill jag tacka, för att du tycker min blogg är bra, och sen så vill jag säga att jag tycker att det är extremt gulligt att du ber mig om råd.

Märkligt nog så har jag faktiskt varit i samma situation som dig. Exakt det där har jag också varit med om - att bli riktigt underskattad av sin egen kille. Allting var underbart och sen helt plötsligt ändrades han och blev som en helt annan person, åt det negativa hållet. Så det tog slut. Jag höll på att gå vidare, men precis innan jag lyckades kom han in i mitt liv igen och ville ha mig tillbaks och dum som jag var gick jag tillbaks. Så där höll det på i 3 år, fram och tillbaka. Han ville få mig tillbaks - jag gick tillbaks - vi bråkade - jag ville reda ut saker och ting, jag kämpade - han ville varken lyssna eller prata, han stängde ut mig - det tog slut - han ville få mig tillbaks - jag gick tillbaks - vi bråkade etc.

Nu har jag äntligen lyckats gått vidare och lämnat den skiten bakom mig och jag mår mycket bättre nu. Så av mina erfarenheter - en gång ett asshole, alltid ett asshole. Det behöver nödvändigtvis inte betyda att din kille och mitt ex är av samma slag, men de har likheter. Så mitt råd till dig, som jag själv borde ha lyssnat på, är; Strunta i honom! Han är inte värd dig om han ska bete sig så där illa. Det verkar som att han vill ha dig när det passar honom. Han vill äta kakan, men ändå ha den kvar. Du kan få så mycket bättre, någon som behandlar dig så mycket bättre och som inte tar dig för givet. Jag har lyckats, då kan du också!

Men om du verkligen vill få tillbaka honom, så låt honom komma till dig. Du ska inte försöka få erat förhållande att fungera alldeles själv. Det är inte bara du som ska kämpa för erat förhållande, utan det ska ni båda göra! Låt honom komma till dig. Låtsas som att du har gått vidare, like he's the last thing on your mind, eller det bästa av allt - verkligen försöka att gå vidare, så ska du se att han kommer krypandes.

Det är nog de enda tips jag kan ge, men jag hoppas att du anser din fråga besvarad i alla fall och önskar dig lycka till, Lina! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0